Kommuneforeningen

18. marts 2021

Venstre i Odsherred er organiseret med én vælgerforening. For at sikre størst mulig engagement i lokalområderne, er der tre lokalgrupper. Lokalgruppe Nord, Midt og Syd. Formændene for de tre lokalgrupper vælges hvert år på generalforsamlingen og har automatisk plads i bestyrelsen.

Bestyrelsen tager sig af de overordnede foreningsforhold for Venstre i Odsherred. Desuden koordineres de forskellige aktiviteter, ligesom bestyrelsen er bindeleddet til Venstre på landsplan og på regionsplan.

Pressemeddelelse 17. marts 2021

Hanne Pigonska er Venstres nye borgmesterkandidat

I forbindelse med at Venstres Mathias Hansen af familiemæssige årsager måtte trække sig fra posten som borgmesterkandidat i sidste måned, gik bestyrelsen i gang med at finde nye emner til posten. Processen endte med at bestyrelsen anbefalede Hanne Pigonska som partiets borgmesterkandidat. Forslaget blev sendt til alle partiets medlemmer, som samtidig blev opfordret til at komme med andre forslag til kandidater. Forslag skulle sendes senest den 9. marts til Venstre i Odsherreds konstituerede formand. Der er ikke modtaget nogen forslag, så Hanne Pigonska er Venstres nye borgmesterkandidat.

Hanne har været medlem af byrådet i Odsherred i mere end 25 år. I flere perioder har hun også været kommuneforeningens bestyrelsesformand.

Hanne Pigonska er kendt for sit mangeårige engagement som byrådspolitiker. Hendes hjerte brænder for den samlede kommune, fra syd til nord. Hun kan det politiske spil, hun er en ægte liberal, sætter altid partiet og ”sagen” i første række. Gennem alle sine år i byrådet har Hanne Pigonska bevist, at hun kæmper for både Venstre og ikke mindst Odsherred.

Fra udkant til guldkant
– I Venstre ønsker vi en kulturændring i Odsherred Kommune. Vi skal væk fra udkantstankegang, venten på almisser fra udligningsordningerne og handlingslammelse. Vi skal tage ansvar for vores egen fremtid. Vi skal skabe væksten og de lokale løsninger – og vi skal gøre det i det ægte nære fællesskab, og i foreningerne gøre en forskel sammen. Vi skal have mindre politik og mere handling. Vi skal fra udkant til guldkant, udtaler Hanne Pigonska.

Hanne Pigonska har to voksne børn og to små børnebørn og en mere på vej. Hun er skolelærer, og har tidligere drevet et rejsebureau.

– Både jeg og mine byrådskolleger, Pia Gade, Mathias Hansen, Finn Hallberg og Jørgen Revsbech ser frem til valgkampen med Hanne som vores borgmesterkandidat. Vi er allerede – sammen med de øvrige kandidater – i gang med planlægningen og udarbejdelsen af vores valgprogram, kommenterer Venstres gruppeformand i byrådet, Niels Nicolaisen.

Yderligere oplysninger kan får hos
Hanne Pigonska, 40 83 73 58

Niels Nicolaisen, 53 80 30 80